pondělí 14. května 2012

Návrat ztraceného pařana, aneb dopařené hry od ledna do května 2012

Osmý květen 2012. Jiří Storm Nehyba nastupuje do letadla směřujícího z Nového Zélandu do ČR a o 48 hodin později si v pražské pobočce Xzone kupuje hru Duke Nukem Forever. O pár dní později ji na svém herním PC, na které se rok prášilo ve skříni, dohrává. Pár minut na to už instaluje další.

Tak vypadá návrat z ročního pobytu v nádherné zemi na konci světa, kde jsou hory zelenější, moře modřejší, slunce sluncovitější, pivo pivovější (kecám) a videohry jsou to poslední, co člověka zajímá.

V žádném případě to ale neznamená, že se vrátil starý Storm, trávící všechen svůj volný čas dohráváním her jak na běžícím pásu. V Praze se zdržím nanejvýš měsíc a musím si moc dobře promyslet, které z těch zhruba čtyřiceti titulů, co jsem si za ten rok napsal na seznam "k dohrání", dostanou přednost. Zvlášť u velkých RPG je to těžká volba.

Navzdory výše řečenému jsem i na Zélandu měl své pařanské chvilky. I přes technická omezení mého cestovního notebooku jsem na něm spustil hezkých pár kousků, převážně těch z bohatého světa herních modifikací. Znovuobjevení legendárního Unreala dokonce vedlo ke comebacku do světa herní žurnalistiky a sepsání nostalgického článku pro Games.cz

UNREAL: FORGOTTEN
•    Dopařeno 1.1.12 ve 13:33 na obt. MEDIUM (2/5). Dost dobrý fandovský mission pack.
•    První hra roku 2012.

UNREAL TOURNAMENT: OPERATION NA PALI
•    Dopařeno 2.1.12 v 15:11 na obt. HARD (3/4). Jeden z nejlepších neoficiálních modů, jaké jsem kdy hrál. Délkou by bohatě vydal na samostatnou hru (dohrání mi trvalo rovné dva dny), level designem, nápaditostí a hratelností si moc nezadá s původním Unrealem a hráčovo snažení je korunováno těmi nejvtipnějšími závěrečnými kredity, jaké jsem kdy viděl. Škoda jen, že celkovou kvalitu modu sráží neprofesionální dabing a tuny rádoby vtipných hlášek, které bohužel vtipné nejsou. Taky mě mrzí, že ačkoliv je hra situována do světa Na Pali, nemá tu samou atmosféru jako původní Unreal. Mod byl totiž vyroben v UT enginu, který se orientuje spíš na akci a z melancholicko-psychedelické unrealovské atmosféry mu zbylo pramálo. V každém případě ale je o prvotřídní záležitost, kterou nemohu než doporučit.

Unreal má jeden z nejhezčích úvodů do hry, jaké jsem kdy viděl. Tyhle vzpomínky by se měly dědit.

UNREAL TOURNAMENT: PROJECT XENOME – FIRST DAY
•    Dopařeno 22.1.12 v 17:23 na obt. MEDIUM (2/4). Obstojný mod na jedno odpoledne. Má to být první část epizodického modu, jenž v minulosti vyšel, byl stažen kvůli nesrovnalostem v copyrightu a nyní je přepracováván. V době dohrání byla k dispozici pouze tato část.
•    Podobnost s Half-Lifem je pozoruhodná. Začátek vypadá jako dokonalá kopie Black Mesy a i pozdější hi-tech mise jako by HL z oka vypadly. Nebýt toho, že po chodbách běhají Skaarjové a střílí se automagem místo berettou, člověk by si myslel, že si spletl hru.

UNREAL TOURNAMENT: PROJECT ZEPHON 2.0
•    Dopařeno 27.1.12 v 19:32 na obt. MEDIUM (2/4). Akcí nabitý mod který vydrží na dvě až tři odpoledne. Zajímavý a esteticky podařený level design bohužel sráží roztahanost a předimenzovanost lokací, kvůli které musí hráč absolvovat dlouhé nezáživné procházky.

UNREAL TOURNAMENT: PROJECT XENOME
•    Dopařeno 31.3.12 ve 12:47 na obt. MEDIUM (2/4). Extrémně megadlouhý mod (40 obsáhlých map), jehož dohrání mi trvalo několik týdnů. První polovina se dá popsat jednoduše jako vykradený Half-Life a.k.a. Black Mesa II. Stejné textury, zvuky, modely... dokonce několik nachlup stejných lokací (nejvíc do očí bijící je místnost bez podlahy, kde musí hráč přeskákat z jednoho ochozu na druhý přes několik kontejnerů zavěšených v prostoru). I přes tuto zjevnou podobnost je to skvělá zábava a ve druhé polovině, kde se konečně projeví autorova Unrealovská tvůrčí schopnost, to nabere ještě vyšší obrátky. Skvěle vyvážená akce, Half-lifounrealovská, místy pěkně temná atmosféra, mix spousty druhů prostředí, a dlouhé hodiny zábavy. Project Xenome se povedl.

UNREAL TOURNAMENT: XIDIA (GOLD and ESCAPE)
•    Dopařeno 31.3.12 ve 22:59 na obt. MEDIUM (2/4) na jeden zátah. Docela dobrý a akcí pěkně nabitý mod na jedno delší odpoledne. Líbí se mi fakt, že po dohrání první části se hráč vrací na stará, avšak lehce pozměněná místa v roli jiné postavy.

UNREAL TOURNAMENT: SEVEN BULLETS
•    Dopařeno 1.4.12 ve 22:49 na obt. MEDIUM (2/4) na jeden celodenní zátah. Povedené pokračování modu Xidia v klasickém Unrealovském prostředí a s podstatně kvalitnějším dabingem.

Neměl by to být spíš Duke Nukem Never?
DUKE NUKEM FOREVER
•    Dopařeno 14.5.12 v 10:04 na obt. LET'S ROCK (2/4).
•    Co k tomu říct? Na Duka jsem si jako všichni ostatní počkal nějakých patnáct let a pak ještě o rok víc, protože vyšel přesně měsíc po mém odjezdu na Nový Zéland, kde jsem strávil rok vším, jen ne hraním videoher. Díky tomu mě minula ta obrovská vlna zklamání, která hned po vydání DNF zatřásla hráčskou komunitou, a já měl možnost se na zklamání psychicky připravit. Přesto jsem tak trochu doufal...
Nebudu chodit kolem horské kaše, tady je můj verdikt: DNF neměl nikdy vyjít. S Duke Nukem Never by byl svět veselejší. Je lepší si ve vzpomínkách  idealizovat legendu, než zažít zklamání z nepovedeného comebacku.
Podíváme-li se na hru jako na samostatný počin nezatížený jménem Duke, jde o průměrnou záležitost, která mě zhruba od poloviny docela bavila, první část jsem spíš přetrpěl.
Vezmeme-li to jako na návrat kultovního hrdiny, bolí to o něco víc. Ne kvůli infantilnímu humoru, jenž by působil trapně a uboze i před patnácti lety, nýbrž proto, ale proto, že DNF prostě nemá šťávu. Tkví to v samotném enginu a herních mechanismech, které se naprosto liší od geniálního Build enginu. Ten dával hráči možnost se sžít s prostředím, mnohem víc ho vnímat, prozkoumávat a vyblbnout se v něm. Dodneška holduji modifikacím a mapám postaveným ve starém enginu a neskutečně mě baví. Build byl zkrátka živější. DNF naopak působí jako leklá ryba přeplácaná nápady, které byly inovativní ve své době, dnes se však považují za samozřejmé a každá byť i průměrná hra je dokáže zpracovat líp. Na Dukovu obranu však musím přiznat, že stejné zklamání jsem kdysi zažil u Unreal 2 a AvP 2. Prostě přechod úspěšné hry do odlišného enginu je nebezpečná a zrádná záležitost.
Závěrem tedy řeknu, že DNF mě nikterak neuchvátil, přesto však děkuji 3D Realms a hlavně Gearboxu, že do toho šli a projekt v troskách dotáhli do jakš takš zdárného konce.

17 komentářů:

  1. Mně se zrovna Duke Nukem Forever jako jedna z mála FPS za posledních několik let opravdu líbil (spolu s Rage, oběma Bioshocky, Alien versus Predator, Riddick: Assault on Dark Athena a Turokem). Rozhodně bych řekl, že jako nástupce legendy neselhal, koupil jsem jej v den vydání za plnou palbu a užil si jej od začátku do konce (a s chutí si jej někdy zahraju znovu). Ano, také bych byl raději, kdyby se vrátila éra FPS, u kterých se díky spletitému leveldesignu, hledání klíčů, spínačů apod. muselo přemýšlet v množství větším než malém, ale pořád se v případě Duka nejedná o generickou kopii Call of Stupid, kterých se na nás valí v posledních letech imrvére tři prdele ze všech stran. Na Dukovi si mi líbila hlavně na dnešní dobu neskutečná originalita (dva příklady za všechny jsou nebojový level a level se shrinknutým Dukem v kuchyni).

    OdpovědětVymazat
  2. Navíc právě hraju Rebel Moon (potažmo předělávku původní verze Rebel Moonu do engine Rebel Moon Rising) a bavím se úplně jinak než u nudných generických naskriptovaných tunelů. Doporučil bych také další datadisk na Shadow Warriora (Twin Dragons), datadisk k Descent 3, Strife, Cy-Clones, datadisk k Hexen a Hexen II, Mirror's Edge, první dva díly Delta Force, Rainbow Six od trojky nahoru, sérii Marathon, Witchaven, překvapivě slušný Exodus from the Earth, Breed, datadisk ke Kreedu, ruskou kopii Condemned jménem The Hunt, podceňovaný Twin Sector, Shadow Ops, Scorpion: Disfigured, Chrome Specforce, opět překvapivě dobré Counterterrorist Special Forces. Naopak vřele nedoporučuju Warhammer Fire Warrior, Robocop (TITUS) a March Offworld Recon, jsou to jedny z největších sraček, co jsem kdy dohrál.

    Na TekWar a Lifeforce Tenka jsem nikdy neměl nervy (hrál jsem to obojí tak hodinu a šlo to z disku). Pravidelně se pokouším hrát Space Hack (už kvůli tomu, že to má stejný engine a vývoj postavy jako velice slušný Frater), ale ta hra je tak děsně repetivní, že vydržím tak jednu dvě mapy. A They Hunger 3 se dá dohrát IMHO jen na Easy, hrál jsem to celé na Normal, na konci jsem použil trainer, který sníží "životy" bosse na polovinu, tj. totéž jako obtížnost Easy, protože na Normal není ve hře dost munice (bosse jsem nedal ani s nesmrtelností a to jsem většinu oponentů řezal deštníkem).

    Jsem rád, že nejsem sám, kdo hrál a dohrál velice kvalitní a neznámé kusy jako Chasm the Rift a Mace Griffin a slušné podivnosti typu Redline, Revolution a Red Ocean (a sračky typu Utopia City).

    OdpovědětVymazat
  3. Tak jsem se dostal domů, dle svého seznamu dohraných FPS bych ještě doporučil Blake Stone 1,2 (obojí naprosto zapadlo, ale co tehdy zvládli na enginu Wolfenstein3D ...), faktické FPS začátky IdSoftu - série Catacomb (3D, Abbys, Apocalypse, Armageddon), velice slušnou týmovou akci Codename Outbreak (svým způsobem předchůdce série Stalker), vynikající počin Origin jménem Cybermage, téměř neznámou věc Eradicator, slušné Frontlines Fuel of War, nejobskurnější Unreal engine věc co jsem kdy hrál jménem Klingon Honor Guard a Quarantine 2 (jedičku jsem nehrál)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda takhle oldschoolovyho hrace jsem snad jeste nepotkal :) Dik za doporuceni, nektery ty veci ani neznam a vyzkousim, ale dost jsem jich hral a nechytly me. Napr. Catacombs 3D ci Blake Stone, Codename Outbreak (mas pravdu, vzpominka na tu hru na me pusobi vylozene stalkerovsky). Jo a Klingon Honor Guard se mi vylozene nelibilo.

      Vymazat
  4. Storm: DNF jsem nehrál a ani neplánuji. Jsem totiž přesvědčen, že jde jen o rádoby old-school FPS, která by moc starým střílečkám podobná nebyla. Tudíž tvůj názor na hru vítám. Dodnes mě ale uchvacuje ten původní trailer na DNF z roku 1998, kdyby někdo dnes vydal tu hru v té podobě, alespoň ve formě neoficiální modifikace, zahrál bych si ji a určitě by šlo o hustou pařbu. Ale k tomu nikdy nedojde, což je škoda.

    Těch UT modů máš už přešlých víc jak já. Project Zephon se mi nepovedlo dohrát, nevěděl jsem v jedné mapě jak dále. A First Day ani Seven Bullets jsem ještě vůbec nehrál. Nicméně oceňuji, jsi si konečně zahrál Project Xenome, Operation Na Pali a Xidii, které jsou k UT asi nejlepší. ONP mám přešlý dvakrát, poprvé jsem z něj byl naprosto odvařen, ale při druhém hraní už byl dojem přece jen střídmější (nicméně stále velmi dobrý mod). Protože Nali Chronicles mi přišel o dost víc akční než ONP, já se při jeho opáčku soustředil na psaní návodu a hledání secretů, tak možná proto. Prostě adventure, kdežto Nali Chronicles byla řežba, kterou jsem místy vůbec nedával, došlo v ní kvůli tomu i na použití cheatů u některých bossů.


    Radomír: Taky jsem podobně zaměřený gamer, co se FPS z devadesátých let týče. Mnohé tebou zmíněné hry a mody mám na disku. Datadisk ke Kreedu byl vcelku fajn, a Exodus se mi líbil též. Konečně je hra od loňska také k sehnání na českých e-shopech. O Marathonu vím teprve od loňska, ale mám rozehrán druhý díl asi v patnáctém levelu, dost obtížná střílečka. Loni koncem roku došlo konečně i na první Quake, druhý je má modla, k níž jsem sepsal tuny článků zde http://hosting.cecak.cz/forum-modifikace/index.php Takže mám dohrány i různé mody k oběma prvním dílům. Pokud holduješ i Doomu, stojí za prubnutí megawady Vile Flesh a český Zones of Fear.

    OdpovědětVymazat
  5. 2PavelU: Na Marathonu je vidět, že jsou to stejní borci, co dělali Halo (hlavně způsob podání příběhu je z hlediska FPS dost nezvyklý). Celá série je hodně obtížná a levely jsou dost zamotané, je to prostě a jednoduše tak, jak to má u FPS být (a je to také důvod, proč mě nebaví moderní FPS). BTW Hraješ PC verzi dvojky nebo free předělávku všech tří dílů Marathon Trilogy?

    Dohrál jsem před pár dny Abbys of Pandemonium a právě hraju Zaero, paráda, tak jsem se u FPS už hodně dlouho nepobavil. Co se týče Doomu, ještě mě čeká Final Doom a možná Doom64 Absolution, pak se uvidí.

    2All: Předpokládám, že oba znáte http://welcome.to/3d-shooter-legends
    Pro ostatní náhodné kolemjdoucí: Téměř nevyčerpatelná studnice informací i linků, týkající se známých i neznámých FPS (a podobně http://3dsl.game-host.org/AdventureLegends/news.htm pro adventury a některá RPG)

    OdpovědětVymazat
  6. Radomír: Hraji zřejmě tu free předělávku, sosnul jsem to odsud http://marathon.sourceforge.net/ , a v hlavním menu hry je dole uveden rok 1996. První a třetí díl jsem ještě nezkoušel, ale zřejmě na ně někdy v budoucnu dojde. Taky mám na těch FPSkách rád ten komplexní level design, plus řadu dalších věcí, viz tato má definice old-schoolovek http://hosting.cecak.cz/forum-modifikace/viewtopic.php?p=60

    Zaero byl fajn, já loni dohrál ke QII i Mission pack Oblivion, po aplikaci patchů šel hrát zcela bez problémů, až ke skoro úplnému konci, kde pak jedna úroveň padala, kvůli velkému počtu nepřátel, což bylo nad limity QII enginu. Ale načetl jsem následující level pomocí cheatu, a v tom předešlém jsem měl bosse už sejmutého, takže to tolik nevadilo.

    Add-ony ke Q1 mě ještě čekají, přešel jsem jen původní hru + těch několik modů. Tebou uvedený první link na seznam FPS znám, je tam toho na něm opravdu dost.

    OdpovědětVymazat
  7. PavelU: Podle té stránky to vypadá na předělávky, "původní" (v úvozovkách, protože původní je Mac verze) PC verzi není nic jednoduchého rozběhat, vlastním a nepodařilo se. K samotnému Marathonu vyšlo několik fandovských předělávek (viz 3dshooterlegends), zaujala mě jedna s názvem Excalibur: Morgana's Revenge, ale zatím jsem ji nehrál. Na enginu Marathonu vyšla ještě podivnost Damage Incorporated a vizuálně velmi zajímavá věc ZPC (kterou ve Score kdosi glosoval slovy "Jestli něco ano, tak tohle, tohle tedy opravdu ne"), kterou jsem zatím nedohrál.

    Ta definice je přesná, já dnes nejvíce postrádám právě ten spletitý level design, člověk u toho musí alespoň trochu přemýšlet a není během pěti minut unuděn k smrti dokola se valícími hordami nepřátel.

    Na Oblivion se chystám také, ještě se asi pustím do Belly of the Beast a Unseen (a hlavně do Dawn of Darkness, který kdysi recenzovali na Bonuswebu).

    Ke Quakovi 1 existuje nějaká fantasy modifikace, kterou jsme před spoustou let chvíli zkoušeli s kamarády, pravděpodobně to by Fantasy Quake Rise of the Phoenix, ale nejsem si stoprocentně jistý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, je to ta free Mac předělávka, protože v menu je rok 1995, včera jsem uvedl mylnou informaci. Z těch add-onů pro sérii Marathon neznám ani jeden, nicméně jsem si je vyhledal a uložil odkazy k nim. Mají opravdu dost map a vypadají poměrně zajímavě.

      Ty komerční hry na stejném enginu taktéž neznám, ale koukal jsem na jejich gameplaye na YT, v podstatě Marathon TC. BotB byl fajn, takový HL přídavek. Se Stormem jsme ho oba, nezávisle na sobě, dohráli v prosinci 2007. Unseen mám též na disku, tady link http://www.mediafire.com/?xcaiblqqn2567y0 na sadu screenshotů z něj, co jsem loni v prosinci našel na netu.

      Vymazat
  8. Tak jsem dohrál v rychlém sledu Soul of Evil a Aftershock pro Quake 1 a Zaero, Belly of the Beast a Juggernaut pro Quake 2. Zkoušel jsem ještě dohrát Unseen pro Quake 2, ale borci evidentně naprosto netušili, co to znamená "rozumná obtížnost" a "dohratelné". To, že napráskali do hry nové nepřátele, kteří člověka sejmou na asi dvě rány z Railgunu a mají přitom štíty, to bych ještě přežil. To, že byli místy schopní jich narvat 8-10 do jedné místnosti bych ještě také zvládl. Ale boss v asi desátém kole, do kterého střílím nepřetržitě deset minut a až potom se milostivě poroučí do věčných lovišť, to už je na mě opravdu moc. Pochopitelně jsem tento boj absolvoval s cheatem na nesmrtelnost, protože borec s železnou pravidelností zabíjí na jednu ránu. Pravděpodobně bylo účelem mu střílet do zad (opět štíty), ale to by se nesměl pořád otáčem čelem ke mně. Opravdu veselé a to ani nebyl poslední boss. Walkthrough neexistuje pravděpodobně proto, že to asi nikdo nedohrál, takže ani netuším, jestli třeba přeci jen něco nedělám špatně.

    OdpovědětVymazat
  9. Ano, selže-li všechno ostatní, přečtěte si návod. V manuálu k Unseen se praví, že Dathren the Annihilator (to je ten poslední boss) má před sebou opravdu neprůstřelný štít (což je celkem prasárna, protože štíty v Quake 2 jsou běžně průstřelné, i když vstřebají nějakou část poškození), takže to chce jej trefovat zezadu. Jak to ale udělat, když se otáčí imrvére čelem ke mně, už mi nikdo neporadí. V manuálu je veselá věta "The only possible way of even harming Dathren at all is to shoot him in the back, which is hardly a simple matter considering his reflexes and speed." A mám to. Asi ten boj zkusím znovu, kombinace neviditelnosti a quad damage, BFG do zad, případně následně rakety šikmo vzad vedle něj. Ale sranda to nebude. V nejhorším to pojedu znovu na easy, ale tak nějak tuším, že by to ani tak o moc jednodušší nebylo.

    Jinak nevím, jestli se mám vůbec pouštět do Oblivionu, předposlední kolo bych musel přeskočit cheatem (případně se snad dá problém zvládnout použitím nějakého méně známého engin portu), Makros jako poslední boss se ve hře sice nachází, ale borci Oblivion nedodělali, takže to, co mělo být původně poslední kolo, ve hře jaksi chybí.

    OdpovědětVymazat
  10. Oblivion by byla škoda minout, poměrně rozsáhlý a komplexní mission pack. Problémy jsem měl jen v závěru, jak už jsem popisoval, nicméně úplný závěr mi přišel vcelku dostačující, souboj s bossem tam byl a závěrečné titulky se promítly též. Jsou k mání patche, které by měly některé věci řešit. Oblivion byl jinak bez problému kompatibilní s enginem AprQ2 v. 1.18, to samé Unseen.

    Co se týče vysoké obtížnosti Unseen, tak o ní jsem dosud nevěděl, přesto dobré vědět. Zkusím tebou popsaný postup, až budu hrát. Chtěl bych jej mít dohraný. Možná jsou ale tyto technické problémy důvodem, proč nikdy tyto dva mission packy ke Q2 nevyšly oficiálně.

    Ke Quake II také doporučuji mody Tef Double Pack IV: Emerald Mountain Wipeout, Tef Double Pack V: Monumental Misery a Citadel. Všechny jsou kompatibilní s KMQ2 enginem, ty první dva využívaly jen souborů ze základní hry, myslím. A Citadela už využívala i vlastností obou oficiálních datadisků, takže potřebovala ke svému chodu i patřičné soubory z nich, naštěstí jsou tytéž soubory k mání i pro KMQ2 Engine.

    Aftershock mám nainstalovaný, ale nedostal jsem se přes první puzzle ve hře. Juggernaut jsem si opět nainstaloval minulý týden, momentálně ale hraji Citadelu, která je opravdu hutná. Vlastně vůbec poslední kvalitní mod ke Q2, co kdy vyšel, jelikož má za sebou pouze pět let od vydání. Loni jsem ale byl odvařený i z dohrání Tef Double Pack V.

    OdpovědětVymazat
  11. O existenci patchů na Oblivion vím, v případě problémů zkusím nějaký jiný než klasický engine. Četl jsem recenze a díval se na obrázky, určitě by byla škoda Oblivion minout, jen jsem byl po Unseen takový nedůvěřivý k modům v nedokončeném stavu. Samotný Unseen jsem právě dohrál, jak jsem předpokládal, neviditelnost a quad damage do zad dělalo divy. No, v posledním kole časový limit, borci si fakt dali záležet na tom, aby to nebylo jednoduché. Na druhou stranu, člověk je pak o to radši když hru konečně pokoří, nicméně nárůst obtížnosti proti původní hře byl opravdu násobný.

    Pokud vím, tak důvodem, proč nevyšel Oblivion a Unseen oficiálně jsou právě technické problémy, patche existují na oba mission packy, na Oblivion vznikl velmi svérázným způsobem po několika letech viz neskutečné vlákno na http://tenfourmaps.telefragged.com/phpbb2/viewtopic.php?t=498148

    Tebou doporučené mody vyzkouším a když mi řekneš, na jakém puzzle kysneš v Aftershocku, třeba budu umět poradit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takže nakonec si to v Unseen zvládl? Alespoň jdou dohrát oba, i když u toho Oblivionu by to ještě nějakou opravu chtělo, aby byl úplně bez chybičky. Já se kdysi o tom bavil s Milousem, že chtěli všechny chyby v Oblivionu opravit, ale holt to nedopadlo, což je škoda.

      V Aftershocku mám problémy na tomto místě http://images.megaupload.cz/AFS.png , v podstatě úplný začátek. Objevil jsem tam pár mechanismů a různých hádanek, ale nepřišel jsem na to, jak otevřít tu bránu, či kudy vůbec pokračovat.

      Na zmíněném fóru se ještě nachází i vlákno na Mission Pack Vengeance, co je známo o něm? Jinak často čerpám info o modech i z pár českých a zahraničních blogů, jmenovitě http://doom.starehry.eu/ http://onemandoom.blogspot.cz/ http://spmapcorner.blogspot.cz/ a http://deans-wolf-blog.blogspot.cz/ Určitě jsou i nějaké další, ale nepodařilo se mi je zatím najít.

      Vymazat
  12. Ano, nakonec jsem Unseen dohrál poctivě. Fuška, nejtěžší quake, co jsem zatím hrál.

    V Aftershocku v první místnosti (s rytířem a ogrem) se vydat dveřmi doleva, esíčková slepá chodba se dvěma rytíři. V jednom rohu skoro ke konci je pochodeň, pod kterou je tma a pod touto pochodní je špatně viditelné tlačítko, které spustí stříbrný klíč na plošince na konci chodby. Klíč je od dveří na screenshotu (na kterých máš napsáno trigger, což mě vede k úvaze, jestli se nejedná o nějakou betaverzi, já jsem Aftershock stáhl z 3dshooterlegends).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ozvi se mi na ICQ 239878814, potřebuji s tebou něco ohledně Aftershocku probrat.

      Vymazat
  13. ICQ nepoužívám, napiš mi na gmail.com (e-mail radomir.bobek).

    OdpovědětVymazat